torsdag 15 oktober 2009

Hederlig Husmanskost




Makaronipudding är en väldigt god och lättgjord vardagsmat som passar bra att frysa ned i matlådor, Mumsfilibabba!

Makaronipudding med Kassler

Du behöver
  • 4-6 dl makaroner
  • 500 g kassler
  • ½ tsk salt
  • 1 purjolök eller 2 gul lökar
  • stekmargarin
Äggstanningen
  • 3 ägg
  • 3 dl mjölk
  • 1 tsk salt
  • 1 krm svartpeppar
  • 2 krm vitlökspulver
  • 2 krm örtsalt
  • 2 dl riven ost
Gör så här
  1. Koka upp vatten och tillsätt saltet, sätt ugnen på 200 grader.
  2. Hacka löken och strimla kasslern.
  3. Stek löken och kasslern tillsammans i lite matfett.
  4. När makaronerna är klara så häll dem i stekpannan och rör om.
  5. Smöra upp en ugnsform och lägg i mararonröran.
  6. Vispa ihop ägg, mjölk, salt, peppar, vitlökspulver och örtsalt i en skål och häll det över mararoniröran. Strö på riven ost.
  7. Grädda mitt i ugnen i ca 40 minuter tills äggstanningen har blivit fast och stelnat.
  • Servera med en grönsallad
Lycka till!

2 kommentarer:

  1. åhhh vad glad jag är över att ha hittat din blogg nu när jag har ide torka på middagar hemma !!!! jättefin blogg verkligen här kommer jag testa många recept !!!! vill du få ett skratt i all matlagning ? besök då gärna min knasigt roliga blogg :) ha det bäst mvh den galna mamman

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, vad glad jag blir! :) Självklart ska jag kika in din blogg med.

    SvaraRadera